lördag 30 juli 2016

Skulduggery Pleasant bok 10!!

Derek Landy, en av mina favoritförfattare, lade igår ut en video på sin blogg där han berättade lite om sin nästa bok, som ska komma ut efter Demon Road trilogin. Det var, till min stora chock, inte en ny serie som gällde, utan en ny Skuduggery Pleasant bok! Vilket är otroligt! Och fantastiskt! Och jag kan inte sluta skriva utropstecken överallt för jag är så excited!!

I all allvarlighet, Skulduggery Pleasant är en otrolig serie om ett levande, eldkastande skelett som löser brott och räddar världen tillsammans med sin tonåriga sidekick, Valkyrie Cain. Det är en spännande serie som trappas upp med varje bok, och går från lättsam men blodig underhållning till de mest brutala och roligaste böckerna jag läst. Och nu ska det bli en tionde bok!

Jag är superivrig över den nya boken och har extremt höga förhoppningar, men tyckte också att serien var perfekt som den var och att slutet var väldigt passande. Hoppas att Landy vet vad han håller på med och att den nya boken lever upp till föregångarna.

Det finns inte mycket sagt om den än, annat än att den ska ges ut sommaren 2017. Du kan läsa mer här på böckernas officiella hemsida och här på Derek Landys blogg.

Skulduggery Pleasant - White Tie by jameson9101322

2 kommentarer: