fredag 22 januari 2016

Fanart friday

Eftersom antalet böcker jag läser och recensioner jag skriver är begränsat har jag från och med idag infört ett nytt temainlägg för att (förhoppningsvis) hålla lite liv i bloggen: fanart friday!

Fanart är helt enkelt när fans gör bilder från böcker (eller övrig media, men jag kommer överlag fokusera på böcker för bokblogg). Jag är själv väldigt förtjust i fanart och även om jag inte tillför mycket så tycker jag om att titta på den. Så varför inte dela med mig av mina favoriter här på bloggen?

Eftersom den sista boken jag recenserade var Marissa Meyers Winter så känns det passande att börja med bilder från hennes Lunar Chronicles serie. Alla de här bilderna är tecknade av lostie815 på deviantart och personligen kan jag säga att det är mer eller mindre exakt så här jag föreställer mig karaktärerna. Kolla in konstnärens galleri här om du är nyfiken på mer av hans/hennes verk.

Lunar Chronicles - Linh Cinder by lostie815
Cinder

Kai

Scarlett

Wolf

Cress

Thorne

Winter

Jacin

Iko

Levana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar