söndag 14 december 2014

Long time no see

Hej där, det var länge sen! Över en månad, tror jag. Tänkte bara titta in och säga att ja, jag lever fortfarande. Efter att skolan slutade ramlade jag rakt in i heltidsjobb, vilket var stressigare än väntat, och dessutom närmade sig min gradering i kung fu med stormsteg vilket betydde att jag inte fick missa några träningar (ni skulle se mina blåmärken...). När jag dessutom kombinerade detta med NaNoWriMo gick allt vad bloggande heter rakt in i väggen och jag kände att jag var tvungen att ta en paus.

Jag lyckades inte vinna NaNo, men jag skrapade ihop över 40 000 ord vilket är mer än jag vanligen lyckas med på ett halvår. Tyvärr kollapsade jag en aning när november väl var över, men jag försöker komma igång med skrivande igen nu när jag hämtat mig lite. Vid det här laget har jag mer eller mindre bestämt mig hur jag vill att Girl-serien ska se ut, men den är fortfarande långt ifrån färdig. Men om någon skulle vilja läsa ett lite t utdrag, säg till så lägger jag upp det på bloggen!

Nu när NaNo är över och graderingen avklarad (jag blev godkänd!) tänkte jag ge bloggandet ett försiktigt försök igen. De senaste månaderna har jag knappt hunnit läsa alls, men tack vara Storytel har jag istället tagit chansen att lyssna på ljudböcker. Alltså har jag en hel hord med böcker som jag verkligen borde sätta igång och recensera. Det kommer nog bli en hel massa minirecensioner, men några av fullängd borde jag kunna klämma in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar