torsdag 17 juli 2014

Karaktärstaggen

Blev taggad av Petra från Petras bokblogg att göra karaktärstaggen, och eftersom det var länge sen jag gjorde en enkät tackar och bockar jag och presenterar här mina svar.

1. Vilken är den bästa kick-ass karaktären?
Finns många jag skulle vilja skriva med här, men om jag måste välja en känns valet ändå rätt så självklart. Valkyrie Cain från Skulduggery Pleasant-serien, som går från en vanlig tolvåring till badass magiker under seriens gång. 

2. Vilken karaktär ogillar jag mest?
Vilken ogillar jag för att den är en dåligt skriven karaktär eller för att jag älskar att hata den? I första fallet: Zoey från House of Night. Andra fallet: vet inte riktigt, kanske Billy-Ray Sanguine, också han från Skulduggery Pleasant-serien. 

3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär vilken skulle det vara och varför?
Sebastian Faraday från Ultraviolet! Han var bara så smart och rar att jag inte kunde låta bli att älska varje sekund med honom.

4. Om du kunde ändra en karaktär vem skulle det vara och varför?
Oj, svårt att säga, vill nästan alltid ändra något med varje karaktär jag stöter på. Om vi går på den senaste boken jag läste ut, Geek Girl, så skulle jag vilja säga till huvudpersonen Harriet att ljuga mindre. 

5. Vilken karaktär tyckte du gjorde en massa felval, utan att det tillförde boken något?
Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird Zoey Redbird


6. Vilken karaktär är den bästa skurken du älskar att hata?
Vad sägs om Drake Merwin från Gone-serien? Alla älskar väl en trevlig psykopat med piskhand.

7. Bästa side-kick karaktären med stort hjärta?
Den enda jag kommer att tänka på är Kenji från Rör mig inte, han får mig alltid att skratta.

8. Vilken är din favorit fiktiva kärleksrelation?
Åh, så många här! Diana och Caine från Gone, Alison och Faraday från Ultraviolet, Linnéa och Vanessa från Cirkeln, Roger och Edilio från Gone, Adrian och Andrea från Stall Norrsken, Hester och Tom från Mortal Engines, Lana och Sanjit från Gone, Fletcher och Stephanie från The last stand of Dead Men, det tar aldrig slut. 

9. Vilken karaktär tycker du är starkast?
Läste precis ut I am not a Serial Killer, och därför poppar John Cleaver upp i huvudet. Den styrka som krävs för att han ska kunna kontrollera sig själv är allt något extra. 

10. Favorithvudkaraktär?
Herregud måste jag välja? Vi slår till med Valkyrie igen, bara för att jag älskar henne.


Taggar alla som känner för att tjata en stund om sina favoritkaraktärer! 

1 kommentar: