lördag 7 juni 2014

Surprise!

Överraskning! Jag är inte död!

Så jag vet att jag har varit väldigt inaktiv i typ... över en månad. Förlåt, ber om ursäkt och allt det där. Mina dåliga ursäkter inkluderar extremt mycket skolarbete, gradering och en mycket liten hundvalp. För dig som vill ha en icke-bokrelaterad statusuppdatering av mitt liv och mer utförliga förklaringar på ursäkterna, läs nästa stycke. För dig som inte vill veta (men tack så mycket...) kan du hoppa över de följande två styckena och gå direkt till det sista för att läsa om vad som kommer att hända med bloggen.

Skolarbetet är jag äntligen klar med; betygen sattes i tisdags. Det är nu officiellt mindre än en veka kvar tills jag går ut gymnasiet. Men den senaste månaden har jag i stort sett inte hunnit andas. För ett par veckor sedan hade jag dessutom gradering i kung fu, vilken innebar en del träning den också men av en annan variant. Men jag klarade den, och har nu uppnått första graden (rött bälte)! Men det som ni alla undrar mest över är förmodligen den mycket lilla hundvalpen.

När hon föddes blev vi alla förvånade, för ultraljudet visade att mamman inte var dräktig (trots att hon vid ett annat ultraljud ett par veckor tidigare hade haft fyra valpar). Men en valp blev det ändå. Hon vägde lite drygt 100 gram och första veckan ökade hon knappt tio gram i vikt. Detta är inte normalt (obviously). Det gick så långt att vi gav upp om henne och la undan henne från mamman eftersom hon blev fruktansvärt stressad av det hela, men blödig som jag är blandade jag ihop mjölkersättning och började mata valpen med pipett. Cirka en milliliter per portion, varannan timme. Under en veckas tid gick jag upp fyra gånger per natt och matade henne. Nu är hon sex veckor och ungefär lika stor som en vanlig tvåveckorsvalp. Idag nådde hon ett kilo i vikt. Vi vet fortfarande inte om hon kommer att klara sig, och vi är säkra på att någonting inte står riktigt rätt till då hon fortfarande ökar fruktansvärt lite i vikt och i stort sett måste tvångsmatas. Men hon är också fruktansvärt fin och en riktig liten raring.



Över till mer bloggrelaterade ämnen! Jag har tre recensioner att skriva (Drömtjuvarna, The Maleficent Seven och Under the Never Sky), top tens och boktipsinlägg att ta igen och dessutom en del nya idéer som jag inte tänker avslöja riktigt än. Dessutom ska jag försöka ta upp Girl-serien igen (den har legat på hyllan i åtminstone två månader) och uppdatera hur den går så ofta jag kan.
   Men jag vill gärna ha er hjälp med någonting! Det är nämligen så att jag börjat fundera så smått på det här med videorecensioner och undrar hur många som skulle gilla det. Inga löften nu att jag kommer börja slänga upp filmer till höger och vänster då min kamera har en tendens att hata mig, men om någon är intresserad så skulle det vara kul att prova. Rösta så blir jag glad!

Vill du ha videorecensioner?
  
pollcode.com free polls 

1 kommentar: