torsdag 24 april 2014

Zombilllenium


Snubblade häromdagen över en graphic novel som jag blivit mer och mer nyfiken på ju mer jag läst om den. Zombillenium är ursprungligen fransk (men finns också översatt till engelska) och handlar om en nöjespark med skräcktema, med den lilla twisten att de anställda är monster på riktigt. 

Det låter ju spännande och så, men det som gör mig riktigt nyfiken är den riktigt ursnygga stilen den är illustrerad i. Massor av färger, coola designer och häftiga karaktärer. På författarens hemsida kan man läsa de första sexton sidorna för att se om det är i din stil.


Sedan finns dessutom boktrailern här på hemsidan, och den här coola musikvideon


Och som om inte detta vore nog går det dessutom ett rykte (jag kan inte hitta någon säker källa) om att serien ska filmatiseras.

SÅ, någon mer som har fått nyfikenheten väckt? 

1 kommentar:

  1. Ooo, det ser väldigt trevligt ut. Ska jag verkligen kolla upp! :D

    SvaraRadera