söndag 16 mars 2014

Förnyar mig

Har spenderat de senast veckorna med att försöka komma på en ny header att piffa upp bloggen med, men har haft mindre idéblockering. Jag ville göra någonting som började som en blyertsteckning, för att ge det en egen touch, och till att börja med försökte jag göra någonting av den här bilden:

Men hur jag än bar mig åt så blev det inte bra. Jag har inte använt photoshop på länge, så jag har hunnit bli ganska rostig. Istället satsade jag på den här bilden:
Och voila! 
Fick idén när jag läst Liftarens guide till galaxen; jag skulle absolut ge mig ut och lifta i galaxen om jag kunde! Slängde in lite annat smått och gott också, som en tardis och en vargunge (vargar har extremt mycket med rymden att göra).

Vad tycks, förbättring?

4 kommentarer:

  1. riktigt cool! Jag skulle också vilja uppdatera min header! dock så är jag helt handikappad när de kommer till photoshop! xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Ja, photoshop är lite knepigt, själv misslyckas jag oftare än jag lyckas xD

      Radera