fredag 31 januari 2014

Månadens top ten - OTP

Så jag har försökt vara kreativ och komma på mer regelbundna inlägg jag kan skriva för att det inte ska bli stora luckor i mitt bloggande (typ som boktipsinläggen) och jag har fastnat lite för de här roliga top ten tuesday som väldigt många håller på med. Dock tror jag inte att jag har varken tid eller ork till att skriva ett sådant inlägg i veckan, så jag tänker fuska, hitta på mina egna teman och skriva ett om månaden istället. Go the lazy people, yay!

Små spoilers från Ultraviolet, the Berserker's Horse, Stall Norrsken, the Scorpio Races och De vandrande städerna. Aningen större spoilers från Engelsforstrilogin och Gone serien (jag berättar vilka som blir par, vilket i de flesta fallen är ganska tydligt från första sidan så jag räknar det knappt som spoilers)

Mitt första tema: top ten OTPs 

(OTP = one true pairing, men i det här fallet blir det ten true pairings)

10. Edilio och Roger - Gone serien, Michael Grant
Varför fick inte de här två mer tid "on screen"!?


9. Is och John - The Berserker's Horse, Lisa Maxwell
Sad pairing is sad. Snyft snyft.


8. Andrea och Adrian - Stall Norrsken serien, Lena Ollmark och Noomi Hebert

Omslaget till femte boken, Mörkrets längtan

7. Lana och Sanjit - Gone serien, Michael Grant

'"No," Lana said, "I'm not going to heal your scratch."
"Good," Sanjit said.
"Good? Why good?" 
"Because when you hold my hand, I don't want it to be work for you."'


6. Julie och R - Warm Bodies, Isaac Marion

"What wonderful thing didn't start out scary?"

bildkälla: frizz-bee

5. Puck Conolly och Sean Kendrick - The Scorpio Races, Maggie Stiefvater

“In the middle of all this, as Sean slips out of his jacket, he looks over his shoulder at me and he smiles at me, just a glancing, faint thing before he turns back to Tommy. 
I'm quite happy for that smile, because Dad told me once you should be grateful for the gifts that are the rarest.” 


4. Vanessa och Linnéa - Engelsforstrilogin, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Bild från Berättelser från Engelsfors


3. Hester Shaw och Tom Natsworthy - De vandrande städerna, Philip Reeve
mortal_engines_explication_iv_by_eleth89-d36fa0w
bildkälla: eleth89


2. Alison och Sebastian Faraday - Ultraviolet, R.J. Anderson

"Dark chocolate, poured over velvet: that was how his voice tasted. I wanted him to follow me around and narrate the rest of my life."


1. Caine och Diana - Gone serien, Michael Grant

'"Say it. But..."

"But what?" he asked
She whispered it, sounding too vulnerable. "But only if its the truth, Caine. Only. If."
"I love you," he said.'


Tror att Gone vann, hela tre par från den serien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar