söndag 8 december 2013

Så var det det där med NaNo

Som många andra ägnade jag november månad åt att försöka panikskriva 50 000 ord. Riktigt så högt nådde jag inte, men jag lyckades skrapa ihop en 38 000, vilket är ungefär lika mycket som det tog mig nästan ett halvår att skriva tidigare, så jag är nöjd. Men jag har inte orkat titta på mitt manus sen december började, hjärnan känns helt stekt.

Det är såklart Girl-serien jag har jobbat på (första delen finns här), men det kommer dröja ett tag innan några nya delar droppar in. Jag vill hinna skriva ytterligare några kapitel och putsa lite på dem jag gjort (det man skriver under NaNo blir ju knappast snyggt).

Tills dess tänkte jag ge lite teaser-bilder på vad som händer. För självklart kommer där vara blod. Massor av blod. Kommer ni ihåg utbrottet Jas fick på Ash när de tränade? Vi kan väl säga att det inte är den enda gången hon kommer att tappa kontrollen...



Just den här scenen har inte hänt och kommer inte att hända. Jag ville öva på att måla människor som klättrar på väggar och dessutom ge Jas ett läskigt, demoniskt uttryck, och den stackars random killen liksom bara ramlade in. 
Hur mycket halvdemon hon än är så är hon fortfarande en nybörjare när det gäller slagsmål. Stackars Jas får en del stryk.
Och det kommer bli massor av backstories! Killarnas och Loris förflutna kommer att avslöjas, och, ja, Ash hade glasögon innan han blev ett halvblod. Bara för att jag tyckte det var en kul detalj.
 Lori specifikt kommer det att pratas en hel del om. De här två bilderna utspelar sig ca ett år innan bokens handling, när hon är femton, så de kommer bara att vara med lite vagt. Det kommer heller inte springa omkring folk i bikinis. Jag kände bara för att lära mig vad i hela världen anatomi är. Vi kan väl säga att jag fortfarande inte riktigt fattat.

Den nya tjejen var inte ett planerat tillskott, och hon kommer bara vara med i flashbacks. Jag tittade igenom några gamla bilder jag gjorde för ett par år sedan och hittade henne. Alma heter hon, och hon kommer från en bok jag jobbade på och sedan skrotade för att den var urusel. Jag hittade två andra karaktärer därifrån som jag tänkte plocka in för en kort cameo, men dem finns de ännu inga bilder på.

Sen har Mimmi äntligen, äntligen blivit introducerad! Jag vet inte säkert än om det ska bli något mellan henne och Kevin (syns det att det är han på bilderna?). Faktiskt så har jag planer på att göra henne asexuell och bara göra dem väldigt bra vänner.
Och självklart blir det en del kramar. Jas har en del saker att bryta ihop över och hennes vänner finns där för att trösta henne. (men scenen ovan kommer faktiskt från första kapitlet efter att hon nästan fallit tio våningar)
Och, ja, haha, detta är ingen seriös bild. Jag kände för att måla superhjältar efter att ha läst Shadoweyes. Mimmi och Jas har väldigt olika åsikter om hur man ska klä sig när man ska bekämpa brott.


Det får vara nog med uppdatering för idag. Om det finns någon där ute som faktiskt är intresserad nog för att läsa hela det här inlägget så älskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar