söndag 29 september 2013

Reading Habits Tag!

Blev taggad av Elina (tack tack ^^) att göra den här lilla enkäten, så förbered er på att få veta märkliga saker om mina läsvanor.

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
För det mesta soffan i vardagsrummet, eller i mitt eget rum ifall jag vill sitta lite mer avskilt

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Oftast varken eller, faktiskt, brukar bara smälla ihop boken, men om det råkar ligga en random pappersbit (eller andra saker, som min mobil) lägligt kan jag använda den.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Föredrar att läsa färdigt kapitlet (eller i alla fall stycket, ifall det är ett långt kapitel) men eftersom jag ofta läser på korta raster eller liknande har jag inget annat val än att sluta mitt i en mening ibland.

4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Helst inte. Har usel simultanförmåga så det skulle inte sluta bra.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på medan du läser?
Sitter som sagt ofta i vårt vardagsrum och läser, så TV:n står ofta på i bakgrunden eftersom någon annan tittar. Men jag föredrar att det är tyst.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Flera!

7. Läsa hemma eller överallt?
Överallt! Jag har suttit på hundutställningar där det är så högljutt att man inte kan höra sig själv tänka och läst.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Finns det någon som sitter och läser högt? Skulle kännas lite märkligt (speciellt som jag ofta läser på bussen...)

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Om jag är uttråkad händer det att jag bläddrar fram och ser hur lång tid det kommer ta innan det händer något, men jag går alltid tillbaka igen.

10. Bryta rygg eller inte?
Försöker undvika det, men med pocketböcker är det svårt.

11. Skriver du i böcker?
Nope.

12. Vilka taggar du?
Nån där ute som inte har gjort den här enkäten än? För då är du officiellt taggad.

1 kommentar: