fredag 5 juli 2013

Karaktärer

Jag måste bara beklaga mig över hur fruktansvärt krångligt det är att göra karaktärer konsekventa. Jag har ju som vana att måla mina karaktärer och jag har märkt att samma person ser ut som olika människor på varje bild. Seriöst, enda sättet jag känner igen dem på är frisyren, och då vet jag att någonting har gått snett.

Så de senaste dagarna har jag övat som en galning på att ge mina karaktärer personliga drag så att det går att se att det är samma person även nästa gång jag målar dem. Hur blev det?

Serene, huvudpersonen härifrån


Seemoon/sökaren, från samma "bok." Ahaha, jag kan inte måla killar i profil...

Kayla, ytterligare en karaktär från samma "bok"

Julie, som jag inte har introducerat i text här på bloggen än

Lily, också hon från samma "bok", fick lite större bilder av någon anledning (ledtråd: jag var för lat för att ordna småbilder)

Här har jag snarare övat på att göra dem olika, så att det syns att alla är olika personer. Dessutom har jag jobbat på ansiktsuttryck. Känner man igen vilka som är vilka?

En till karaktärslista, de här typerna kommer härifrån, härifrån och härifrån.

Och här har jag gett mig på utmaningen att få det att se ut som samma person även om hon byter art. Detta är också den enda bilden jag orkade färglägga, och då kladdade jag bara på något snabbt, struntade i linjer och skuggning och fuskade läskigt mycket. Kanske gör om det ordentligt nån gång. Säger vi...


Det här håller mer och mer på att förvandlas till en bildblogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar