lördag 29 juni 2013

Ny design!

Nu har jag lagt ner många långa timmar vid photoshop och ritblock och klippt och klistrat ihop en ny header till bloggen!

Så här såg den gamla ut:

Och detta är den nya:


Så vad tycks, förbättring eller försämring?

Jag har experimenterat en del med lite olika tekniker i photoshop gällande färgläggning, dels för att lära mig och dels för att ge lite variation. Eftersom de är ganska små på headern tänkte jag bjuda på lite close-ups på de olika bilderna.
Från början var det meningen att den här människan skulle likna mig, och människorna i "tankebubblan" ska vara alla mina olika idéer, men ju längre jag kom med den desto mindre lik mig blev hon. Men jag har faktiskt ett sådant hårband, fast det är väl den enda likheten...

De fem nedanstående bilderna kommer alla från boken som finns att läsa på sidan Min Bok. Den har legat på vila i ca ett halvår men nu är den på g igen.
Lily. Jag vet inte varför jag målade henne såhär, Lily i boken har ingen aning om hur man slåss. Jag antar att det är därför hon ser så förvånad ut. Solfjädrarna är ett vapen som kallas för tessen som brukar användas inom kampsport (om ni har tittat på Avatar: the Last Airbender så är det sådana som Suki och de andra Kyoshi-krigarna använder)
Huvudpersonen Serene och Seemoon, bara för att jag kände för att måla något romantiskt. Här har jag experimenterat mig fram med olika lager- och färginställningar samt lagt till lite oskärpa för att det ska se mer "fluffigt" ut
Kayla och hennes häst. Jag började färglägga den men blev lat och gjorde en silhuett istället. Jag har fortfarande kvar originalbilden någonstans om nån vill se.
En muterad framtidsmänniska och hennes varg. Kan eventuellt vara karaktären Ser´li som ännu inte blivit introducerad. Vad vargen gör där vet jag inte riktigt, de har inga husdjur i boken men jag älskar vargar så den smög sig in i alla fall.

Jag ville ha med lite blod, så jag målade Julie som ännu inte blivit introducerad (inte på bloggen i alla fall, på datorn har jag drygt trettio sidor där hon är med). Hon är nog den mest otursamma karaktär jag någonsin har hittat på.
Nedanstående tre bilder kommer från texterna som ni kan hitta här och här

Det här är halvvampyren Ash. Han skulle egentligen inte varit med, men när jag satt och klistrade ihop bilderna kände jag att jag var tvungen att lägga till honom så jag snabbskissade en bild och tänkte 'jag färglägger den i svartvitt med färgglad eld, det borde gå snabbt', men sen slutade det ändå med att jag satt och skuggade och det tog hur lång tid som helst...

 Mitt lilla nördpar, Jasper och huvudpersonen Jasmine. Det var egentligen bara tänkt att jag skulle måla Jasper som gjorde något nördigt, men Jasmine lyckades på något sätt leta sig in i bilden. Jag orkade inte färglägga och testade mig istället fram med en mera skissartad still med några få färgklickar.
En lite äldre bild på Jasmine, en av de första som jag försökte färglägga. En av få bilder som inte specialgjorde speciellt för den här headern.
Angel från min fanfic. Det var när jag gjorde den här bilden som hela idéen till den här headern slog mig.

Mona, också från min fanfic. Här har jag experimenterat en hel del med olika filter för att få fram rätt textur på hennes skin.

Den här människan/roboten/cyborgen vet jag inte vart hon kommer ifrån. Hon har ingenting att göra med någon karaktär jag skapat eller läst om, men jag läser Scarlet för tillfället så jag antar att jag blev inspirerad av alla droider som springer runt överallt i den boken. Den här bilden tog längst tid att göra, mest eftersom jag inte kan måla metall för fem öre och och till slut fick fuska mig fram med hjälp av tutorials på internet och extra lager som gav textur. 


Och ett extremt amatörmässigt rymdskepp med en streckgubbe-alien. Because reasons.

5 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen den nya! ^^

    SvaraRadera
  2. Den var ju jättekäck!!

    SvaraRadera
  3. Den nya var skitsnygg! Önskade dock att den grymt söta aliengubben kom med i headern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :D Aliengubben fick vara med i början, men den blev så liten att den knappt syntes, så jag tog bort den helt ;)

      Radera