lördag 8 juni 2013

Cirkeln-filmen

Ni har väl inte missat att produktionen av Cirkeln som film är i full gång igen? Filmbolaget RMV film plockade upp projektet och de senaste dagarna har de hållit i castings för att hitta passande skådespelare till de olika rollerna.

Och jag har än en gång övergivit all min värdighet och varit med på en audition. Fick först åka en timmes bilresa till Göteborg, sedan vänta i en och en halv timme i ett rum smockfullt med andra sökande, och sedan åka en timme hem igen. Allt detta för en audition som tog ungefär två minuter. Men det var kul att göra det och jag glömde i alla fall inte av texten och gjorde bort mig totalt, och nu kan jag väl bara hoppas (extremt liten chans att det blir något dock; det var MÅNGA sökande...).

Någon annan som varit iväg på adutition? Ni som känner för att göra det, det finns fortfarande tid om ni kan ta er till Umeå eller Malmö. Läs mer här.

Jag ser verkligen fram emot att se hur filmen blir. I vanliga fall är jag inte överförtjust i svenska filmer (mest för att vi av någon outgrundlig anledning nästan bara gör deckare och jag hatar deckare) men jag håller tummarna för att resultatet blir lyckat.

Förresten, det är ingen som känner till svenska fantasy, skräck eller science ficiton filmer eller? Vore kul att se om det finns några.

Från förra årets provfilmning, när jag åkte dit med en kompis

8 kommentarer:

  1. Va häftigt att ändå göra en provspelning! :D

    SvaraRadera
  2. jag var också där!
    Hur gick det för dig?, jag hörde att vissa fick göra lite andra saker än att bara läsa upp monologen, fick du göra det?:)
    Sa hon något till dig efer, typ om du gjorde det bra eller dåligt eller om du skulle ha gjort på något annat sätt?
    kanske lite många frågor men jag hoppas du svarar!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att jag inte var den enda som åkte dit :D
      Jag fick bara läsa upp monologen, och hon sa inget om hur hon tyckte att det lät utan frågade bara hur jag själv tyckte att det gick och om jag hade läst boken och hade några karaktärer jag föredrog.
      Gick det bra för dig? :)
      Frågor är alltid kul, kram tillbaka ;)

      Radera
    2. ahaa okej, jag tror hon var ganska stressad när jag kom in och så var hon typ sjuk haha hon började hosta jätte mycket mitt i allt. men jag tror det gick bra, hon sa att jag skulle vara nöjd eftersom att hon var det men jag fick inte några andra frågor.
      Men när hon frågade frågorna filmade hon då också eller var det efter eller innan??:)

      Radera
    3. Haha, va jobbigt att hon började hosta x) Det låter ju som att det gick bra, så nu får man bara hoppas på det bästa :)
      Nej, hon frågade först när jag var på väg ut så det filmades inte ;)

      Radera
  3. Vad fick folk gör mer än att bara läsa upp monologen??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingenting egentligen, bortsett från att köa i över en timme ;)

      Radera
  4. Gud va häftigt!! Jag hoppas att du kommer med!! :D

    SvaraRadera