torsdag 6 juni 2013

Bookhaul!

När jag var och handlade på Ica häromdagen såg jag något underbart: slutrea på ungdomsböcker för tio kronor styck! Woho! Fyra stycken blev det, nämligen dessa:



De tre sista böckerna i Meg Cabots Hemsökt serie. Jag har redan läst dem (för läääänge sedan, så några recensioner på dem har jag tyvärr inte) men minns att jag tyckte om dem och tyckte att de skulle göra ett fint tillskott i bokhyllan. Nu måste jag bara få tag på de första också...


Uppföljaren till Ögat över Månskäran som finns recenserad här. Tyckte första boken var helt okej så ska det ska bli intressant att se vad som händer härnäst.

Sedan upptäckte jag precis att de här två små omtalade böckerna nu blivit översatta och utgivna på svenska (dock till ordinarie pris, inget tio kronors kap här...) och kunde inte låta bli att köpa dem.

Jag har ju haft lite av en lässvacka den senaste tiden (eller inte lässvacka egentligen, jag har bara snöat in helt på att läsa fanfiction och liksom försummat mina "riktiga" böcker, förlåt...) och hoppas att lite nya böcker kanske kan sätta fart på läsandet. Men på plussidan är att jag verkligen har börjat komma igång med skrivandet, så en applåd för det *applåderar mig själv med ytterst pinsamma manér*. Ska försöka bättra mig lite vad gäller att skriva inlägg också (jag har visst varit lite inaktiv, har jag inte?) så här kommer lite smakprov på vad ni kan vänta er:

Var på bio ikväll och såg den nya 3D versionen av Jurassic Park, så en filmrecension är på ingång (det är faktiskt en bokbaserad film, så helt orelaterat är det inte...)

Fler filmatiseringar! Sent omsider har jag nu också sett Warm Bodies, så där har ny ytterligare en recension att invänta.

För övrigt så ska jag skriva en recension av The Picture of Dorian Gray, jag ska bara övertala mig själv först. Snälla ha tålamod med mig, jag var tvungen att skriva en mindre uppsats på 1500 ord om eländet, jag är dödstrött på den.
   Jag tänkte också slänga in ett inlägg gällande författarskolor (jag ska bort en vecka på skrivarskola i sommar! Wiii!) och ett annat gällande Cirkeln-filmatisering som är på ingång igen (nya audtion, nån som ska ge det ett försök?).

1 kommentar: