tisdag 14 maj 2013

Big Books Tag

 Jag blev taggad av Petra att göra tegelstenstaggen (som Nelly har översatt). Jag ska välja ut 5 av de tjockast böckerna i min bokhylla (som jag har läst) och 2 av de tjockaste olästa. Eftersom jag för tillfället har lite bloggtorka så passar det bra med en rolig liten tag, så här kommer några av mina tjockaste böcker (dock inte specifikt de tjockast jag har, då hade jag blivit tvungen att räkna sidorna på hälften av mina böcker, så jag valde bara ut de som såg fetast ut)
5 tegelstenar som jag har läst:
Battle Royale av Koushun Takami, 588 sidor

Eld av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg, 634 sidor


Genom dina ögon av Stephenie Meyer, 606 sidor

Runemarks (Runemarks, #1)
Eldmärkt av Joanne Harris, 553 sidor (hittade ingen bild på svenska omslaget och orkade inte fota själv, så här är originalet istället)

Jurassic Park - Urtidsparken av Michael Crichton, 504 sidor

2 tegelstenar som jag inte har läst: 

 
Brisingr av Christopher Paolini, 781 sidor

Hästarnas Dal av  Jean M. Auel, 566 sidor


 Nu är det egentligen meningen att jag ska tagga lite nya bloggare där ute, men eftersom mer eller mindre varenda en av er redan har gjort den så tänker jag vara fruktansvärt kreativ och säga att jag taggar alla som inte har gjort den.

2 kommentarer:

  1. Jean M. Auels serie tycker jag så mycket om. Eld står i bokhyllan och väntar på att läsas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har än så länge bara läst den första av hennes böcker, men tyckte väldigt mycket om den :) De andra är så tjocka att jag inte orkat påbörja dem x)

      Radera