lördag 20 april 2013

I'm back!



Efter (nästan) två veckor uppe i Sälen är jag äntligen tillbaka hemma. Jag bodde tillsammans med en kompis uppe i en liten stuga med världens sämsta internet, alltså har jag inte haft möjlighet att vara speciellt aktiv i bloggvärlden (vilket också betyder att jag hade typ 100 olästa inlägg på Bloglovin och en massa olästa mejl). Jag ska försöka låta bli att babbla en massa om min praktik eftersom den inte har speciellt mycket med böcker att göra, men om ni skulle vara nyfikna på hur det är att praktisera på en slädhundskennel med 53 hundar kan ni kika in på min kompis blogg, hon har skrivit en del om det, lagt upp bilder och dessutom några filmer från när vi åkte hundspann (hur roligt som helst kan jag säga!)

Men nu är jag alltså hemma igen och fick direkt en fin liten överraskning som dykt upp i brevlådan under min frånvaro: ett rec-ex av Kretsen av Maggie Stiefvater. Jag har ju älskat hennes tidigare böcker (även om jag fortfarande inte läst För Evigt) så det ska bli kul att läsa den.

Eftersom jag inte haft internet men ändå släpat med mig min dator upp så har jag passat på att skriva en massa på "boken" som jag påbörjade för nån vecka sedan, och dessutom nästan tagit slut på mitt ritblock. Sen har jag läst ut Rädda mig inte! av Tahereh Mafi också, men eftersom det inte är recensionsdag riktigt än så får ni vänta på recensionen (spoiler: jag älskade den lika mycket som första boken!)

Nu när jag är tillbaka hemma har jag kastat mig över datorn igen och dessutom börjat photoshopa några av bilderna jag gjort. Här är ett litet smakprov på vad jag ägnat dagen (den där enda bilden tog hela kvällen. Jag måste skaffa mig en vettigare hobby...)
Här har jag försökt lära mig hur man färglägger på photoshop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar