fredag 29 mars 2013

Fanart

I brist på bättre saker att skriva om tänkte jag göra ett litet fanart inlägg. Jag gjorde ett liknande för några månader sedan (eller var det ännu längre sedan?) men då hade jag bara med vackra bilder som jag hittat på internet. Men på senare tiden har jag börjat måla väldigt mycket själv så jag tänkte att jag kan slänga upp lite fanart här på bloggen.

Cassandra Devlin från Andrea K. Hösts underbara bok Stray

Känner ni igen henne? Ingen mindre än Linnéa Wallin från Cirkeln!

Stephanie Edgley/Valcyrie Cain från en av mina favoritserier, Skulduggery Pleasant

Huvudpersonen från en av mina favoriböcker i år, Alison från Ultraviolet

Scott Westerfelds Aya Fuse i en glittrig klänning från Extras

Zombieslaktande Bobby från Kirsty McKays Undead

Ett annat mindre projekt jag har haft de senaste veckorna är en ny bokidé som börjat ta form i min röriga skalle. Än så länge består den av mer bilder än text. 
  




 Jag ska försöka bättra mig och få upp fler bokrelaterade inlägg i framtiden, men för tillfället var det här det bästa jag lyckades skrapa ihop. Tyvärr (för bloggen skull, själv ser jag fram emot det) ska jag snart ut på två veckors praktik uppe i Sälen och vet inte om jag kommer ha tillgång till internet eller inte, så risken finns att det blir ytterligare ett litet blogg-uppehåll snart. Ledsen för det.

1 kommentar:

  1. Fint!^^ Du är skitbra på att rita/skissa/teckna ;p

    SvaraRadera