tisdag 8 januari 2013

Falla Sönder av Tahereh Mafi

Titel: Falla Sönder
Originaltitel: Destroy Me
Serie: Shatter Me #1.5
Författare: Tahereh Mafi
Förlag: B. Wahlströms
Betyg: 4/5
Genre: dystopi, paranormal
Sidantal: 95
Tack B. Wahlströms förlag för rec-exet!



Varning för spoilers från första boken, Rör mig inte! Klicka gärna på länken för att se min recension av den







Juliette är borta och Warner är skottskadad. Förvirrad av varför hon flytt från honom och vad han nu ska ta sig till gör Warner allt i sin makt för att hitta henne. Hans soldater söker igenom hela hans sektor i jakt på henne, men både hon och de två soldater hon flydde tillsammans med är spårlöst försvunna.
   Det var Adam Kent som fick henne att fly. Warner hatar honom och har bestämt sig: Kent ska dö. Allra helst för Warners hand. Men först måste han hitta dem, och när han pappa, ledaren för hela Återetablissemanget, blandar sig i blir saker och ting inte alls som Warner hade tänkt sig...

Falla sönder är en mellanbok mellan de två böckerna Rör mig inte! och Rädda mig inte! varav den andra ska komma ut nu i vår. Den är kort, inte ens hundra sidor, snabbläst och mest ett sätt att bli ännu mer beroende av serien. Allvarligt, just nu kan jag knappt vänta på del två!

I första boken fick vi följa allting ur Juliettes synvinkel, nu får man istället se hur Warner såg på saker och ting. Jag gillade aldrig Warner när man såg honom ur Juliettes ögon, jag tyckte mest han var ond och osympatisk och allmänt galen och förstod inte alls vad alla andra tycktes se i honom. Men nu när jag fått se hur han tänker, hur han fungerar och fått veta lite mer om hans bakgrund så tycker jag plötsligt om honom. Det känns mer som om han har missförstått allting och som om alla har missförstått honom. Stackars kille. Men jag kan fortfarande inte påstå att jag hellre ville att Juliette ska vara med honom än med Adam. Jag är definitivt team Adam!

Falla sönder finns bara i tryck här i Sverige, och bara i hundra upplagor, så du får skynda dig att skaffa en innan de tar slut! Annars finns den såklart som e-bok också (vet dock inte om den finns som e-bok på svenska än, men det är säkert på väg. På engelska finns den i alla fall).

Det blir en kort recension för en kort bok. Rekommenderas till dig som gillar Rör mig inte! och knappt kan vänta till Rädda mig inte!

Boktrailer

9 kommentarer:

  1. Oh jag vill så ha den här boken. älskar warner <3

    SvaraRadera
  2. Herregud! Måste läsa X3

    SvaraRadera
  3. Vart kan man hitta dena boken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tryckta upplagorna är nog slut vid det här laget, men testa att mejla förlaget och fråga om den finns som e-bok. Annars går den att köpa som kindle bok (man behöver inte kindle för att läsa den, det fungerar lika bra med gratisappar på dator/mobil) på engelska på amazon:

      http://www.amazon.com/Destroy-Me-Shatter-Novella-ebook/dp/B0076790LA/ref=la_B005DISZ0Q_1_11?s=books&ie=UTF8&qid=1393791789&sr=1-11

      Hoppas jag var till nån hjälp :)

      Radera
  4. Hej! Är ett sort fan av Taheri Mafi och älskar alla hennes böcker. Skulle jag kunna få köpa boken av dig? Har lite svårt för det här med e-böcker.... tacksam för svar. Kontakta mig gärna på twitter @dragonsnake98. ♥ Och gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte twitter, så hoppas att du kikar in igen och hittar mitt svar!
      Jag är något av en samlare och boken är därför tyvärr inte till salu. Testa att kontakta förlaget, de kanske har ett ex kvar i lager någonstans!

      Radera
  5. Hej! Hur vet man vilket förlag det är till denna bok?
    Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är utgiven av B. Wahlströms, samma som resten av serien :)

      Radera