lördag 26 januari 2013

Bara ett litet tips

Jag håller just nu på att läsa boken Stray, första delen i Touchstone-trilogin, av Andrea K. Höst som e-bok, något jag vanligtsvis inte är överförtjust i. Även om jag gillar boken så har jag alltid svårt för att läsa den på en dataskärm (vi kan t.ex. ta Jumper som jag läste som e-bok och tyckte jättemycket om, men det tog så fruktansvärt lång tid så trots att jag gillade den så orkade jag aldrig läsa uppföljaren Reflex som också fanns tillgänglig som e-bok. Måste ta tag i det någon gång).
   Hur som helst så läser jag alltså Stray just nu, och den har hittills varit så pass bra att jag inte brytt mig speciellt mycket om att jag varit tvungen att läsa den på en dataskärm. En väldigt annorlunda science fiction kan jag säga.

Vad jag ville komma fram till var i alla fall att e-boken för tillfället går att "köpa" gratis från amazon (klicka på länken för att komma till bokens sida) så jag tänkte passa på att tipsa innan erbjdandet tar slut. Har själv köpt den och flertalet andra gratis e-böcker därifrån och det har inte varit några problem alls. Men kontrollera gärna priset innan du köper den, ifall de har ändrat sen jag kollade. Den var fortfarande gratis när jag skrev det här inlägget, men erbjudandet kan ju ha tagit slut. För att köpa boken behöver du en Kindle-app, vilket också finns att ladda ner gratis från Amazon (om du inte redan har en Kindle, såklart). Det var där jag skaffade min och den fungerar finfint.

Stray (Touchstone, #1)Lab Rat One (Touchstone, #2)Caszandra (Touchstone, #3)
Trilogin finns i antingen de här fina men väldigt enformiga omslagen...

Stray (Touchstone, #1)Lab Rat One (Touchstone, #2)Caszandra (Touchstone, #3)
 ...eller som de här. Lite roligare men inte speciellt fina. Det första känns som en barnbok, tvåan är okej och den sista ger mig bara rysningar. Uscha, så obehaglig.


Är du intresserad av lite andra gratis e-böcker kan du kolla in inlägget som skrevs på Booklovin för några månader sedan där det tipsas om flera olika böcker.

Här är ytterligare några böcker som finns tillgängliga gratis och som jag själv har "köpt":


The Initiate - Megg Jensen
Released, an Urban Dystopia - Megan Duncan
Captured - Erica Stevens
Darkness Falls - Jessica Sorensen
Project ELE - Rebecca Gober

1 kommentar:

  1. Jag har inte varit intresserad av e-böcker tidigare, ingen läsplatta och gillar inte att läsa böcker på datorn, men jag tror faktiskt jag ska ge det en chans nu när man faktiskt kan ladda ner några böcker gratis. Så tack för tipset! :)

    SvaraRadera