tisdag 25 december 2012

En fråga till er som gillar att läsa...

...vilket jag antar är de allra flesta som läser en bokblogg som den här.

Ja, jag har alltså en liten fråga till alla er där ute. Jag älskar ju att skriva och har hållt på med ett visst bokprojekt i ett tag nu, och häromdagen upptäckte jag att jag är snart halvvägs. Tyvärr har jag ingen som kan hjälpa mig att kontrolläsa och ge konstruktiv kritik (ingen av mina kompisar gillar att läsa, vilka tråkmånsar va?) och därför tänkte jag fråga om någon skulle vara intresserad av att läsa ifall jag slänger upp boken här på bloggen. Det skulle bara bli ungefär den första tredjedelen, inte hela boken (den är nog inte klar än på länge...)

För att ni ska få lite koll om det är något som skulle vara intressant så ska jag berätta lite kort om handlingen:
   Det är en science fiction dystopi som handlar om jorden efter att ett utomjordiskt virus kommit hit med en meteor. Det har gått några hundra år sen viruset spreds men det förändrade jorden för alltid. Människorna bor nu samlade i superteknologiska städer, nedgångna förorter eller i den livsfarliga vildmarken där viruset har förändrat både människor och djur. Huvudpersonen Serene bor i en stad men tvingas fly när stadens underättelsetjänst av någon anledning börjar jaga henne. Hon tar sig ut i vildmarken och upptäcker mer om sig själv och sin värld samtidigt som hon är ständigt jagad av sökare, genetiskt modifierade supermänniskor, från sin stad.

Låter det som något för dig? Jag vore oerhört glad om någon skulle vilja läsa och slänga in någon liten kommentar om vad ni tycker, och ännu gladare om någon faktiskt skulle vilja skriva en recension.

Om du är intresserad, lämna en kommentar här och let me know.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att det lät som ett riktigt bra och intressant historia så jag läser gärna! :)

    SvaraRadera
  2. Det låter ju jätte bra så jag vill gärna läsa den! :)

    SvaraRadera
  3. GÄRNA :D Jag skulle vilja läsa och kritisera dig, heheheh xD Låter superspännande!

    SvaraRadera
  4. Låter som en riktigt bra handling!

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktigt spännande handling! Jag skulle absolut läsa den! :D

    SvaraRadera