torsdag 8 november 2012

This or That?

Beate från BokBeates bokblogg har taggat mig med denna roliga lilla 'This or That?' enkäten, så nu ska ni få lite smått ointressant fakta om mig, enjoy!

1. Ljudbok eller bok i handen?
Bortsett från en gång i sexan när vi lyssnade på ljudbok i klassen (och då hade jag redan läst boken, det var Vargbröder <3) så har jag aldrig lyssnet på ljudbok, så jag säger bok i handen.

2. Pocket eller inbunden?
Utan tvekan inbunden. Jag är lite av en samlare (jag vet, slöseri med pengar, men jag kan inte låta bli...) och köper böcker för att jag vill att de ska hålla länge, och pockets är alldeles för ömtåliga. När jag har läst ut dem är de inte alls lika fina som när jag köpte dem. Synd bara att inbundna är så dyra...

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Ficton/non fiction)
Påhittat! Verklighetsbaserat har en tendens att tråka ut mig.

4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter, Twilight var alldeles för mycket överdriven romans och för lite action för min smak.

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Fantasyvärld, av samma anledning som jag föredrar fiction framför non fiction, det är helt enkelt mer spännande.

6. Kindle, iPad eller annat?
Som sagt är jag inte jätteförtjust i e-böcker, men just nu läser jag på en Kindle-app så jag säger väl det.

7. Låna eller köpa böcker?
Köpa! Jag är alldeles för duktig på att slösa pengar på saker jag egentligen inte behöver...

8. Bokhandlar eller online?
Bokhandlar är ju mycket mysigare och roligare, men att handla online är billigare, vilket är viktigt för en samlare som jag. Men jag tycker fortfarande om att gå in och titta.

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Jag har inget rakt svar på den frågan. Det beror helt på boken/serien. Helst vill jag variera mig mellan de två sorterna.

10. Tjock bok eller kort bok?
Jag har uselt tålamod, så jag säger kort.

11. Romans eller action?
Action! Men gärna uppvägt med lite romans så att det inte blir enformigt.

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Mysa under filt, jag har faktiskt aldrig gillat att sola. Jo, jag vet, jag är skum.

13. Varm choklad eller latte?
Kaffe av diverse sorter är inget för mig, men choklad är ljuvligt.

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning?
Kan man säga båda? Jag läser nästan alltid recensioner innan jag köper en bok, men när jag väl läst den så har jag alltid egna tankar om vad jag tyckte om den.


Så, det var allt. Jag taggar den fina lilla bloggen BokParadis

2 kommentarer:

  1. Åh va roligt att du taggade mig :D Svara nästan samma saker som du på alla frågor!

    SvaraRadera
  2. Hehe, håller med dig på nästan allt men kaffe före choklad tyvärr haha ;)

    SvaraRadera