söndag 30 september 2012

Månadsrapport september



Hjälp vilken månad det har varit! Bortsett allt det vanliga så har det dessutom varit karaktärsvecka på skolan och jag har varit på både Nordens Ark och Universeum nu i veckan.
 
Och sen så har ju det stora skett: jag har varit på bokmässan så klart! Gick runt hela gårdagen och tittade på böcker, trängdes bland folk och slösade bort en del pengar som jag borde ha sparat. Sen satt jag en lång stund vid Bonnier Carlsens monter och lysnade på en diskussion om böcker och bokbloggande. Första gången jag såg några andra bokbloggare i verkliga livet, det var bland annat Amelie, Elin och Hanna men ett helt gäng andra också (ledsen att jag inte nämner er alla, men jag är trött och har inte speciellt bra koll...) Tyvärr var jag tvungen att sticka innan de pratat färdigt (hade bråttom hem) men ni som pratade, om ni såg någon på första raden med rött hårband och ganska långt brunt hår så var det jag. Ledsen att jag inte hann säga hej.

Nu vidare till min vanliga månadsrapport:

Lästa böcker:
Abacuspentagrammet av Tony Manieri
Invisible av Jeanne Bannon
Cinder av Marissa Meyer
Så har jag det nu av Meg Rosoff
Extras av Scott Westerfeld
I dödsskuggans land av Alden Bell

Antal: 6
Manga: 0
Svenska: 4
Engelska: 2
Omlästa: 0
Favorit (om man inte räknar omlästa): Cinder
Sämst: Invisible


Inte så jättemånga böcker den här månaden, men jag läste ingen manga och, tja, då blir det färre. Däremot så har jag köpt mängder på bokmässan och väntar på att mer ska dyka upp i brevlådan (bland annat tävlingsvinsten från Emme och Zozzos tävling, tack så mycket än en gång, kan knappt vänta!). Funderar på att kanske göra mitt livs första book haul video i veckan för att visa upp dem alla. Nån som skulle vilja se nåt sånt?

7 kommentarer:

  1. En book haul är alltid kul, jag tycker du ska köra på det! :D

    SvaraRadera
  2. Jag vill gärna se en book haul av dig :)

    SvaraRadera
  3. Åh alltid lika roligt när man väntar på bokpaket! Den är verkligen läsvärd, ska bli kul att se vad du tycker om den sen :)

    SvaraRadera
  4. Då får jag se till att göra en video då :) måste bara hitta min kamera först...

    SvaraRadera
  5. Book Haul video alltid lika kul!
    Så kör på det!

    SvaraRadera