onsdag 5 september 2012

Bokshopping och tävlingstips!






    "När man har mer pengar än vad man behöver, då köper man böcker... och när man inte har mer pengar än vad man behöver, då köper man också böcker."
                                                                                                            -Nella

Som ni säkert förstår av mitt nya ordspråk ovan så har jag alltså införskaffat lite nyförvärv till bokhyllan (något jag inte alls hade råd med egentligen...)
   Vad köpte jag då? Jo, det blev:



Cinder av Marissa Meyer som jag började läsa på direkt när pengarna var överlämnade. Vekar redan vara hur bra som helst! Dock var den löjligt dyr...

 

och...









I dödsskuggans land av Alden Bell, en zombiebok som tydligen ska passa oss som tyckte om Katniss från Hungerspelen. Men hur har de tänkt med detta fruktansvärda omslag?! Jag vet, på bild ser det superfint ut, men i verkligheten? Alldeles limegrönt och tjejen ser ut som en tecknad figur i rosa. Hu.


 För en två-tre veckor sedan var jag dessutom inne i vår lilla lokala bokhandel (jag är en sådan där människa som bor mitt ute i ingenstans) och gjorde ett riktigt kap. I vanliga fall är det ruskigt dyrt där, men den här gången hade jag tur och hittade K55 - Lögnernas Valv av Erika Oscarius för bara 98 kronor! Jippie!













 Sedan ska jag tipsa om lite tävlingar också. Massor av generös bokbloggar delar ut priser till både höger och vänster just nu. Först har vi:

Emme och Zozo från Bookzoem där man kan vinna valfri bok/böcker från adlibris så länge det inte kostar över tvåhundra kronor.

Miriam från Schitzo-Cookie's bokblogg lottar ut sina två böcker Soulless och Dealing with Dragons till en eller eventuellt två lyckliga vinnare.

 Sist men inte minst så har vi Amelie från Amelies boktips som har lyckats få två rec-ex av Rubinröd och nu är snäll och lottar ut ett av dem.

Så se till att kika in på tävlingarna så önskar jag er lycka till!

2 kommentarer:

  1. Tack för länken =) Kommer uppgradera min tävling så den även innefattar en valfri bok från bookdepository ^^

    SvaraRadera
  2. Gick direkt in och bokade i dödsskuggans land nu på biblioteket då jag såg den här, verkar riktigt nice!

    SvaraRadera