fredag 24 augusti 2012

Någon frågade...

Häromdan när jag skrev mitt "8 fakta om mig"-inlägg nämnde jag bland annat att jag tycker om att rita och har gjort det sedan dagis. I kommentarerna frågade sedan Miriam från Schitzo-Cookies bokblogg om jag ville lägga ut något jag ritat här på bloggen.
   Javisst! Så, till alla bokälskare där ute, detta är ett icke bokrelaterat inlägg. Jag tänker bildbomba lite.

Kan föresten nämna att alla bilderna är mer eller mindre photoshopade, mest för att kvalitén blir usel när jag lägger in dem i datorn men också för att jag är väldigt road av att photoshopa.


Jag tycker jättemycket om att måla de olika karaktärerna till mina bokprojekt, något jag föresten rekommenderar till alla er där ute som skriver böcker. Det är ett roligt sätt att få en tydlig bild av hur karaktärerna ser ut. Tjejen ovan är huvudpersonen i boken jag jobbar med nu.

Killen här spelar också en viktig roll i "boken", som du ser nedan...


Ett extremt photoshopat exemplar

Mer photoshop


En allmänt skum bild som jag jobbat med i dagar. Som du säkert förstår är boken en science fiction


En science fiction med hästar

Och människor med superkrafter



Denna är inte riktigt klar än



Jag målar sällan närbilder på ansikten eftersom de brukar bli... konstiga. Men denna är jag faktiskt nöjd med
 


Det var allt för mig idag. Hoppas att ni inte tyckte att jag var jättetråkig. Over and out.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder :)
    Gillar speciellt den med hon som har superkrafter och den med coola glasbordet!

    SvaraRadera
  2. Gud vad duktig du är!! Riktigt fina bilder! =)

    SvaraRadera