onsdag 1 augusti 2012

Månadsrapport: Juli och tävlingstips!

Lästa böcker:

Oblivion High del 1: Bortbytingen av Johanna Koljonen och Nina von Rüdiger
The Berserker's Horse av Lisa Maxwell
Härligt Oärlig av Ally Carter
Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg
Mai, the Psyhcic Girl, volume 1 av
Cosmo Hill - Parasiterna av Eoin Colfer
Mai, the Psyhcic Girl volume 2-4 av
De Dödas Strand av Carrie Ryan
The Last Princess av Galaxy Craze


Antal: 11
Manga: 5
Svenska: 5
Engelska: 6
Omlästa: 0
Favorit: The Berserker´s Horse
Sämst: Mai, the Psyhcic Girl volume 4


Och nu, precis som titeln säger, så ska jag ge er lite fina tävlingstips!



Kommer ni ihåg att jag i februari skrev en massa recensioner av dystopiska böcker på engelska (om du inte gör det kan du alltid kolla i mitt arkiv ^^)? Det gjorde jag för att jag deltog i Lenores Dystopian February och tävlade om en massa olika böcker (och jag vann faktiskt två!).
   Nu är hon hur som helst tillbaka med Dystopian August och man har än en gång chansen att vinna ett enormt bokpaket fullt med dystopiska böcker! Hur kul som helst!
   Om man vill vinna bokpaketet ska man läsa och recensera minst en dystopisk bok och sedan länka det till Lenore. Nu är det så att bloggen är engelskspråkig och därför måste också recensionerna vara engelskspråkiga. Men  det går finfint att skriva två stycken, en på svenska och en på engelska, så gjorde jag i vintras. Eller så kan man skriva recensionen på Goodreads.
   Om du inte känner för att skriva några recensioner på engelska så brukar Lenore dessutom ha en massa "vanliga" giveaways, där man bara behöver anmäla sig för att ha en chans att vinna. Och utöver det kommer hon under en månads tid göra intervjuer med författare, ge boktips och läsa och recensera mängder av dystopiska böcker. Perfekt läsning för den som gillar dystopier! (och vem gör inte det?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar