lördag 4 augusti 2012

Födelsedag och tävlingsdags!

Tävling avslutad!

Idag fyller min lilla bokblogg ett år! Hurra!

Hur hade jag då tänkt fira detta? Ja, jag tänker inte tvinga er att ge mig en massa presenter, istället tänkte jag göra tvärtom. Tyvärr har jag inte råd att köpa presenter till er alla (om jag var rik skulle jag definitivt göra det) så jag ska hålla en liten tävling. Bokplanetens första tävling, faktiskt.

Priset är boken The Last Princess av Galaxy Craze, en annorlunda dystopisk (ja, alla älskar väl dystopier?) bok som utspelar sig i ett framtida post apokalyptiskt Storbritannien och handlar om den hämndlystna prinsessan Eliza. Om du vill läsa min recension av boken så finns den här. Klickar du på boktiteln kommer du till dess sida på Goodreads.


 För att ha en chans att vinna behöver du bara lämna en kommentar här nedanför du skriver din mejladress. För att gör det hela lite roligare (visst är det lite tråkigt med rena lotterier?) kan du tjäna en extra lott genom att svara på frågan: Om du skrev en bok, vad skulle den handla om?
   Och sedan, för att jag är en aning självisk och vill ha så många deltagare som möjligt i tävlingen, får du ytterligare en lott om du skriver ett inlägg i din blogg om tävlingen (om du har en, vill säga) och länka till inlägget i din kommentar. Alltså kan du få max tre lotter, men du måste inte varken tipsa eller svara på frågan för att delta.

Tävlingen pågår fram till midnatt den sista augusti, så ni har lite tid på er att bestämma om ni vill vara med. Vinnaren kontaktas av mig via sin mejladress (om du inte lämnar den blir du tyvärr diskad).

35 kommentarer:

  1. Jag är med och min mejl är boktjejen@gmail.com
    Om jag hade skrivit en bok så hade den nog kunnat handla om nästan vad som helst.. beroende på vad för idéer jag hade när jag började skriva den :)
    Länk: http://boktjejerna.devote.se/blogs/21234217/taevling.htm#WriteComment

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle skriva en bok skulle det vara en parodi på mina tre favoritserier(THG,HP&VA)samt Glee. Låter lite som en fanfiction men aja,jag ska skriva den som en bok! :P

    SvaraRadera
  3. Vill gärna vara med och fira :-)
    Om jag skulle skriva en bok så skulle den nog bli en deckare. Älskar deckare själv! Hade nog blandat in lite mystik med. Epost: honungsbubblan@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Grattis! Jag är gärna med och tävlar. :)
    Om jag skulle skriva en bok skulle jag nog skriva en dystopi. Jag vet inte riktigt vad den skulle handla om, men den skulle vara ganska mörk med mycket död. :)
    Min mail: nordinandersson.petra[at]gmail.com
    Länk till inlägget: http://petrasbokblogg.blogspot.se/2012/08/tavlingstips.html

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott!

    Vill vara med och vinna!
    Jag har ju redan skrivit en bok, eller flera stycken faktiskt (dock inga utgivna). Just nu håller jag på med ett manus som handlar om en 17-årig tjej som tvingas extraknäcka som dödsängel :)

    SvaraRadera
  6. Meh, så glömde jag min mailadress: boktycke@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Är med! (ellii_98@live.se)

    Om jag skulle skriva en bok, skulle jag vilja skriva om något "viktigt" ämne, så som depression, anorexi osv eller en dystopi. Älskar dystopier så ;)

    SvaraRadera
  8. Jag är med (Email:Manlin1999@gmail.com)

    Om jag skrev en bok skulle det vara en dystopi.

    SvaraRadera
  9. Grattis =) Tycker väldigt mycket om din blogg så hoppas du fortsätter många år till ^^

    Jag är gärna med, mail: miriam . tisander @gmail.com

    Om jag skrev en bok (vilket aldrig kommer hända tyvärr, att skriva är inte min starka sida) så skulle den garanterat handla om nått nördigt, på vilket sätt vet jag inte säkert. Men skulle försöka klämma in så mycket nörderier som möjligt i boken. Något typ av äventyr med några huvudkaraktärer som har liknande intressen som mig själv kanske.
    Ja dåligt svar på den frågan men jag vet verkligen inte, har aldrig haft tanken :P

    Skev även ett inlägg: http://schitzo-cookie.blogspot.se/2012/08/tips-om-tavling.html!

    SvaraRadera
  10. Jag vill gärna vara med och tävla om boken! ^^
    Om jag skulle skriva en egen bok så... oh wait. Det är ju det jag gör, hehe. En dystopi om framtidssverige och människor med häftiga krafter. :)
    Men om jag skulle skriva en annan bok så skulle det vara en om sjöfolk. Antagligen om en prins.
    Och jag inkluderade din tävling i min senaste Spotlight Sunday: http://bookrelated.devote.se/blogs/21241306/mega-spotlight-sunday-5.htm

    Mail: bookrelated@hotmail.se

    SvaraRadera
  11. Grattis!
    Är gärna med och tävlar om boken :)
    Om jag skulle skriva en bok skulle den kanske handla om en flicka som sugs in i böckerna hon läser för att hjälpa karaktärerna.

    Mail: kaattungen_emelie@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är med!
    Tipsat på bloggen: http://liberlibri.blogg.se/2012/august/tavlingstips.html

    Och om jag skulle skriva en bok skulle fokus ligga på karaktärer, relationer och känslor, men antagligen innehålla något övernaturligt också! Så brukar det alltid bli när jag skriver i alla fall ;)

    SvaraRadera
  13. Och just det, mejl! liberlibriblogg@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Min mejl är förresten andilove[at]hotmail.se (:

    SvaraRadera
  15. Jag är med!
    Om jag skulle skriva en bok skulle det vara en paranormal romance med inslag av steampunk, mina favorit genrer!

    fridaalmen@hotmail.com

    SvaraRadera
  16. Grattis till ett år! :D

    Om jag nu skulle skriva en bok (Vilket jag aldrig skulle göra, besparar världen från ännu en dålig bok! haha ) men så kanske jag skulle rita något häftigt sereialbum (vilket också är otänkbart då jag är kass på att rita) som skulle handla om något övernaturligt, kanske drakar? kanske något draksamhälle som ja, råkar ut för något!

    min mail: bokparadiset[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Grattis!

    Om jag skulle skriva en bok skulle jag vilja skriva en skräck-dystopi. Exakt vad den skulle handla om har jag ingen aning om men en riktig rysare skulle det nog bli. Bara för att jag älskar sånna böcker.

    http://iheartbooks.blogg.se/2012/august/alla-alskar-vi-tavlingar.html

    SvaraRadera
  18. JAG VILL VARA MEEED! ...pwetty pwease? c: Congratz, friend! :D

    'Om jag skulle skriva en bok, vad skulle den handla om?'
    My dear friend, jag vill nämligen bli författare (surprise surprise...) så den frågan passade alldeles utmärkt! :D Min hjärna är propfylld med idéer på böcker att skriva, men helst skulle jag vilja skriva en ungdomsbok om livet som kan influera människor, och betyda något. Inte helt olikt John Greens böcker. Just nu jobbar jag t.o.m. på en story om kärlek, livet och döden... det är nog något jag skulle vilja skriva i framtiden.
    Men annars så skulle jag gärna vilja skriva en fantasybok, helst medeltida, episk fantasy, med lite historiskt tema. T.ex. en historisk händelse i ett annat perspektiv. Okej, nu får jag sluta... xD

    Das link to me website where me has linked thou: http://drizzleandhurricanes.blogspot.se/2012/08/ragequit-planeter-procrastination.html

    E-mail: emelie.bookworm@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Jag vill vara med :)
    Oj om jag skulle skriva en bok skulle jag nog skriva en faktabok om lapphundar :)
    plexiglasbubbla[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Jag vill vara med. min mejl är kattflikkan@gmail.com. jag skriver faktigst en bok, en fantasy om bland annat demoner så det är mitt svar på frågan. :)

    SvaraRadera
  21. Hej och grattis till bloggfödelsedagen! :D Jag vill vara med och tävla så först har du en liten länk till inlägget på min blogg: http://bokbeate.blogspot.se/2012/08/tavlingstips.html, och sedan ska jag svara på frågan. Den bok jag håller på att skriva just nu (för det räknas väl?) handlar om en tjej som har övernaturliga krafter som är förankrade i årstiderna :) Lite vänskap och mystiska omständigheter på det också ;) Min mejl är etaebedlosi(@)hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Grattis! Och jag är gärna med.
    Mejladress: bokskadad@hotmail.se
    Handling: Splittrad identitet, som egentligen är ganska vagt. Är sugen på flera plots, en där personen lever dubbelliv, en där någon är kluven i två roller (mer sci-fi-inspirerat) och en där någon i kluven i två roller i mer realistisk tappning.
    Länk: http://bokskadad.blogg.se/2012/august/pa-tapeten-saker-jag-tycker-om-i-bokbloggosfaren.html

    SvaraRadera
  23. Grattis! Jag är gärna med och tävlar: kajsaholmqvist[at]hotmail.se.

    Om jag skulle skriva en bok skulle jag nog skriva en sci-fi-inspirerad roman eller i alla fall en som har lite sådana influenser.

    Länk: http://kajsasbokblogg.wordpress.com/2012/08/08/annu-ett-utlottningstips-4/

    SvaraRadera
  24. Gratts! :D Jag är jättegärna med och tävlar och har även länkat från min egen blogg!
    Jag håller på att skriva en bok nu, en fantasy. Och huvudpersonen är självklart en stark tjej ;) haha

    http://elinasbokliv.blogspot.se/2012/08/tavlingstips-igen.html

    elinasbokliv@gmail.com

    SvaraRadera
  25. Grattis på ettårsdagen ;) GJag vill jättegärna vara med!
    Min mejl: karinirisamelie@hotmail.com
    Mitt inlägg där jag informerade om tävlingen: http://bokgrottan.blogspot.se/2012/08/tavling-pa-bokplaneten.html

    Om jag skulle skriva en bok så skulle den helst utspela sig förr i tiden, typ under 1920-talet, eftersom alla hade så häftiga kläder. Och så skulle det såklart vara övernaturliga inslag, en parallell värld med våran, eller något liknande ;) Antagligen med lite humor och kärlek, om jag är på humöret ;)

    SvaraRadera
  26. Jag vill vara med:D

    Min mejl: bookshelves1@hotmail.com

    Just nu har jag bara en tanke på vad jag skulle skriva om ifall jag skrev en bok. Det skulle handla om en tjej som helt plötsligt fick så små utväxter som senare skulle visa sig vara vingar.

    SvaraRadera
  27. Jag vill väldigt gärna vara med jag också! :)

    Jag håller redan på med flera böcker, men för ögonblicket fokuserar jag på en fantasyberättelse som utspelar sig i framtiden. Huvudkaraktären är häxmästare som har ett uppdrag att utföra. Blandar in en massa vänskap i första boken, sparar kärleken till senare - eftersom jag älskar kärlek som växer fram.

    länk till inlägget: http://swebookobsession.blogspot.se/2012/08/tavling-av-nellasbocker.html

    Du kan få tag på mig via mailen: swebookobsession@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Jag är med :)

    christina.zhou.95@gmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag är med också! Här är mitt inlägg om tävlingen: http://audiobookblog.blogspot.se/2012/08/tavling-last-princess-galaxy-craze.html

    Där har jag också skrivit om vad min bok skulle handla om! :D

    SvaraRadera
  30. Grattis i efterskott :)

    Jag vill vara med! Min mail: ella.stern[at]telia.com

    Om jag skulle skriva en bok skulle jag skriva en fantasybok om ungdomar, äventyr och kärlek!
    Jag har skrivit om tävlingen här: http://mittimellan-ella.blogspot.se/2012/08/tavling-pa-bokplaneten.html

    SvaraRadera
  31. Jag vill vara med!
    Min mailadress: albali@live.se

    Om jag skulle skriva en bok, så skulle det vara en fantasybok för ungdomar. Fantasy är min solklara genre! Om jag skriver en novell, historia eller bok, blir det oftast fantasy. Möjligtvis kan det bli en deckare eller något romantiskt, men oftast blir det fantasy.

    Mitt inlägg: http://boklyckan.blogspot.se/2012/08/bokplaneten-ska-ha-en-tavling.html

    SvaraRadera
  32. Är med!
    mowa_1999@hotmail.com

    SvaraRadera
  33. jag vill helst gärna vara med
    Madeleine.knutsson@gmail.com

    Om jag skulle skriva en bok skulle det vara en paranormal romance historia. Jag försökte faktiskt ett tsg men kom bara till 8 kapitel innan jag gav upp, kan bero på att jag skrev den på engelska. Men en dag när jag blivit bättre att dkriva och ha humöret ska den bli klar :-)

    SvaraRadera
  34. Jag är med. Min mail: mirre.dan@hotmail.com

    Om jag skulle skriva en bok skulle den handla om framtiden då vi människor lever i rymden efter att planeten jorden gått under.

    Här är länken till inlägget om tävlingen: http://vattendroppen.blogspot.se/2012/08/ar-med-i-en-tavling.html

    SvaraRadera
  35. Jag är med. Mail: bjatilda@gmail.com blogg thingsofbeauty.blogg.se

    Om jag skulle skriva en bok skulle den handla om någon tjej som är med om någo traumatiskt och hennes liv efter.

    SvaraRadera