söndag 19 augusti 2012

Åtta saker du (förmodligen) inte visste om mig

Blev utmanad av Schitzo-Cookie att berätta åtta stycken fakta eller vanor om mig själv (alltså sådant som inte är bokrelaterat). Låter kul!

1. Jag börjar andra året på gymnasiet imorgon. Just det. Idag är min sista lediga dag *snyftsnyft*. Jag går Djurvård med inriktning Naturvetenskap på Realgymnasiet, kanske en lite ovanlig linje för den typiske bokbloggaren men perfekt för mig. Älskar djur och har funderat på att bli antingen veterinär eller djurskötare (allra helst hos vargar, älskar det djuret <3), men både dem idéerna ligger för tillfället på is.

2. Jag har ridit i nästan tio år (nio och ett halvt, typ) men sålde min häst Impuls under sommaren. Saknar honom jättemycket men kände att jag inte hade varken samma tid eller intresse längre. Hoppas dock på att kunna ta upp ridningen igen senare under livet.

3. Jag älskar lakrits. Och jag älskar choklad. Men jag tycker inte om dem i kombination. Marabou lakrits = äckligt. Marabou daim är däremot väldigt gott.

4. Jag tycker om att rita och har tyckt om att rita sen jag gick på dagis. Har funderat på att bli illustratör till böcker men kommit fram till att det finns för få böcker med illustrationer för att jag skulle kunna leva på det (om man inte räknar med barnböcker) och att jag ändå inte är tillräckligt bra på att rita.

5. Jag skulle hemskt gärna vilja ha en superkraft. Om jag hade en skulle det vara coolt att kunna bli osynlig, teleportera mig eller kunna använda telekinesi (förflytta saker med tanken), och som det Avatar-fan jag är så skulle jag heller inte tacka nej till att vara en airbender (vatten funkar också. Eller eld). I brist på egna superkrafter nöjer jag mig med att läsa böcker och se på filmer om folk med superkrafter.

6. Just nu är mina ben och armar fulla med rivsår eftersom vi har tre galna kattungar hemma som älskar att klättra på mig. Dock förstår de inte riktigt det där med att människor också kan känna smärta. Men det är okej, för de är jättesöta.

7. Jag tror på spöken och utomjordingar. Speciellt utomjordingar (jag menar, utomjordingar är varelser som lever på en planet i rymden. Vi lever på en planet i rymden, alltså är vi utomjordingar. Om utomjordingar inte finns så skulle vi inte existera. Och jag är rätt säker på att jag existerar)

8. Jag tittar på alldeles för mycket skräckfilmer för mitt eget bästa. Jag är fruktansvärt mörkrädd (och här på landet är det alltid mörkt) och dessutom rätt så paranoid. Trots det envisas jag med ett titta på en massa skräckfilmer och sedan ligger jag där på kvällen och kan inte somna för att jag inbillar mig att jag hör saker (i just det här läget är det inte positivt att tro på spöken). Men det kan inte hjälpas, jag kommer fortsätta titta på skräckfilmer och skrämma livet ur mig själv. En av mina personliga favoriter är Pandorum, några andra är de två första Alien-filmerna (trean är inte bra). Som ni märker är jag lite extra förtjust i sci-fi skräck.



 I utmaningen ingick också att man skulle skicka vidare till fyra andra bokbloggare, och jag skulle vilja ge äran till Bookrelated, BokNea, Elinas Bokliv och Andréa i Boklandet. Hoppas att ni känner för att fortsätta med utmaningen :)

5 kommentarer:

  1. Jag tittar också mycket på skräckfilmer! Och tvprogram om hemsökta platser. Och tror på spöken, så sen ligger även jag där och stirrar på skuggor och lyssnar på alla ljud. Vore väl logiskt att sluta när jag blir så uppskrämd men nä, det kommer jag nog aldrig göra :P

    SvaraRadera
  2. Ska försöka svara på detta så snart jag hinner! Men är ju "tyvärr" mitt uppe i min flytt till USA.. så det kommer nog ta någon vecka iaf innan jag hinner! Men håll gärna koll på min andra blogg, ska försöka bomba med bilder! :D

    SvaraRadera
  3. Vilken kul utmaning! :D Den ska jag absolut göra så snart jag kan ^^

    SvaraRadera
  4. Vad kul att få läsa lite om dig! Ska svara definitivt fortsätta på utmaningen :)

    SvaraRadera
  5. Kan du inte visa något du ritat här på bloggen =)?
    Jag skulle också vilja teleportera mig.. men då skulle jag bli så fet, är så himla lat så det skulle sluta med att jag skulle teleportera mig jämt :P men om jag bara fick göra det typ max två gånger om dagen hade varit najs. Bara i nödfall eller om jag vill åka utomlands ^^ Har så många olika superkrafter som jag vill ha att jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på att jag bara är vanlig dödlig människa.. så himla trist :P Kattungar!Men gu vilken lyx! Sötaste som finns ju! <3 Hhaa känner igen mig i punkt 8a med :P

    SvaraRadera