måndag 9 juli 2012

Jag, enligt min bokhylla

Den senaste tiden har det varit väldigt populärt att beskriva sig med hjälp av boktitlar i sin bokhylla, och nu när jag är hemma från semestern passade jag på att rota runt i bokhyllan efter titlar som beskriver min personlighet.

Så här kommer det...

Ful eller snygg? av Scott Westerfeld

Jag är en sådan där person som kan se mig i spegeln på morognen och tänka Jamen, du ser ju riktigt bra ut, för att tio minuter senare titta i en annan spegel och tycka att jag ser ut som något katten släpat in.
   Kort sagt, jag vet inte om jag är ful, snygg eller varken eller.


Alien invasion & other inconveniences av Brian Yansky

Jag är helt övertygad om att det finns utomjordingar, och om det finns utomjordingar så kommer de ju säkert hitta hit en vacker dag och ta över världen.


Genom dina ögon av Stephenie Meyer

Jag försöker alltid se saker och ting genom andras ögon och förstå varför de gör som de gör. Detta kan vara en bieffekt av att jag skriver så mycket då man måste fösöka lära sig hur andra tänker (vet dock inte hur bra jag är på det...)


Revolt av Suzanne Collins

Jag har det ganska typiska tonnårssyndromet att revoltera ibland. Med detta menar jag inga stora saker (oroa er inte, jag är inge kriminell typ) utan mer små, barnsliga saker. T.ex, om jag sitter och funderar på att städa och någon kommer och säger till mig att städa blir jag genast helsur och vill absolut inte göra det. Jag vet, det är barnsligt som bara den, men jag tycker inte om att bli hunsad.


                                              

The Maze Runner av James Dashner

Kan nog ganska säkert säga att jag inte är den enda som tycker att livet är en enda stor labyrint att springa genom, att allting känns som en olöslig gåta. Nu låter jag kanske lite väl filosofisk, men livet känns ofta just så. Man vet inte vad man vill, vart man ska i livet eller hur saker och ting kommer att bli.



Tystnaden i bruset av Patrick Ness

Jag är ganska tyst av mig, och om du kommer in i ett stimmigt rum där jag befinner mig så är jag den tysta personen bland alla de högljudda. Tillsammans med några få, nära vänner är jag rätt så pratsam, men bland massa andra? Nope.



Valp - en kärleksförklaring av Rachel Hale

I love puppies. 'Nouff said.


1 kommentar:

  1. Jag "lider" av samma tonårssyndrom som du, bara att mitt syndrom nog kommer följa mig hela livet, haha. Vad gäller maze runner-tänkandet instämmer jag återigen. Intressant!

    SvaraRadera