söndag 22 juli 2012

Cover love!

Nu tänkte jag vara riktigt ytligt och lägga upp omslag som jag helt enkelt tycker är snygga. Spelar ingen roll om boken är det sämsta som någonsin skrivits, det här inlägget har inget att göra med det som finns innanför pärmarna. Klicka på bilden för att komma till dess sida på Goodreads, så kan du få veta lite om handlingen också.

Älskar att tjejen först verkar så oskyldig, tills man ser att hon håller i en blodig yxa. Färgerna är dessutom riktigt snygga. Däremot kan man ju undra varför hon har kjol på sig i det vädret...


Ljuset och färgerna gör att boken liksom lyser, trots att färgtemat är ganska mörkt. Snyggt dessutom att bilden ser lite gammal och sliten ut samtidigt som staden i bakgrunden ser väldigt futurisk ut.


Jag veeet, det finns miljoner omslag med söta tjejer i häftiga klänningar, men den här är så fin. Ger väldigt mycket känsla av Alice i Underlandet dessutom, vilket ju passar med tanke på titeln, och "ramen" är superfin.


Det här är den sortens omslag som får mig att genast vilja plocka upp och läsa boken. Utlovar kick-ass tjej som huvudperson, mystisk, läskig stad och någon form av hot som är precis bakom henne (skuggan).


Underbar bild, underbara färger, underbart ljus och titeln skrivet med en riktigt snygg stil.


Så snyggt att håret ser ut som rök och liksom flyter ihop lite med titeln och elden i bakgrunden.


Så rosa. Så romantiskt. Så fint. Ser ut lite som att de är under vatten när håret flyter omkring sådär.

Ser ut som att den här killen sitter in någon form av allvarlig knipa. Ytterligare ett omslag som får mig att genast vilja plocka upp boken och sträckläsa.


Jag älskar hästar och tycker att det här omslaget är både originellt och snyggt

Ser lite deprimerande ut, men samtidigt med en underliggande känsla av hotfullthet. Har ni sett bloddropparna i hörnet. Kärlek.


Originellt omslag för en originell bok. Detta måste vara ett av mina favoritomslag.

1 kommentar:

  1. Ja många coola, speciellt är jag just nu lite extra förtjust i This is not a test, stämmningsfullt!

    SvaraRadera