tisdag 29 maj 2012

Bokryggspoesi

Något som verkar vara populärt ute i bloggosfären just nu är bokryggspoesi, alltså att man sätter ihop boktitlar till dikter. Bloggar som skrivit om det är bland annat Bokrygg, Reading this world och BokNea. Alla fick fram så fina dikter att ja blev tvungen att prova själv! Dock har jag aldrig varit speciellt bra på det här med poesi och får väl varna för att de är lite konstiga.

Mörkret faller
Fånga natten
Johannesnatten
En ond plats
Sömnlös
När jag vaknar finns du inte

Jagad
Hotet från himlen
Alien invasion
Living Hell

Fienden
Parasiterna
Under din hud
Oönskad

När jag vaknar finns du inte
Jag minns inte varför jag älskar dig
Mannen från det förflutna
Övergivna
Mörkt liv


Häng på vettja! Jag läser gärna fler bokryggsdikter!


2 kommentarer:

  1. Älskar de två mittersta! Så bäst!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina dikter du fick till! Jag gillar tvåan :)

    Svar: Visst, Wither var underbar. Hoppas att du gillar Fever bättre än vad jag gjorde :)

    SvaraRadera