onsdag 18 april 2012

Ibland har man faktiskt tur

Under hela mitt liv har jag i stort sett aldrig vunnit något som hänger på tur. En gång vann jag en tom plåtburk på Liseberg, men det är i stort sett allt.

Någon som kommer ihåg att jag under februari skrev en massa recensioner på engelska eftersom jag deltog i en amerikansk tävling där man kunde vinna lite böcker? Såvitt jag förstod så var det ren lottning mellan recensionerna, så det hängde alltså inte på hur bra recensenten skrev. Självklart väntade jag mig inte att vinna något, men kolla kolla, det gjorde jag!
   Inte det största priset så klart, vilket bestod av åtta böcker (!), men inte det minsta heller. I veckan ramlade min vinst ner i brevlådan, de två böckerna After the snow av S.D. Crockett och The green book av Jill Paton Walsh, så nu kan jag ta bort dem från min inköpslista (hade haft ögonen på båda böckerna redan innan tävlingen).

Tack så mycket Lenore från Presenting Lenore för den fina vinsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar