söndag 26 februari 2012

Grattis i förskott

till lilla mig!
   I morgon fyller jag nämligen 17, men eftersom jag inte har en ledig stund på hela dagen (går upp klockan sex och har sedan fullt upp till nio) så firade vi idag.
   En lycklig jag fick den fina nya utgåvan av Hungerspelstrilogin (jag arrangerade till och med om i bokhyllan för att det urfina omslaget ska synas) och de två delarna av Grottbjörnens folk som jag inte hade tidigare: Hästarnas dal och Stäppvandringen.

Utöver detta har jag dssutom fått femhundra kronor att beställa böcker för, så länge alla är på engelska. Har inte bestämt vilka jag ska ta ännu, men här är dem jag funderar på:

Living hell av Catherine Jinks
A long, long sleep av Anna Sheehan
Eden av Keary Taylor
Enclave av Ann Aguirre
The Rosie Black chronicles, Genesis av Lara Morgan
Obernewtyn av Isobelle Carmody
The city of Ember av Jeanne DuPrau
Burn bright av Marianne de Pierres
A million suns av Beth Revis
Partials av Dan Wells
The death cure av James Dashner
Libyrinth av Pearl North

Herrejössen, hur ska jag kunna välja? Tja, vi får väl se vad det blir...

2 kommentarer: