fredag 18 november 2011

Uglies: Shay´s story


Ta da! Här är omslaget till den kommande mangaserien Uglies: Shay´s story av Scott Westerfeld. Om jag förstått det rätt ska den återberätta händelserna i Uglies, men också en del saker från tiden innan Shay och Tally möttes. Och behöver jag nämna att allting självklart är ur Shays perspektiv?

Personligen är jag både väldigt ivrig och väldigt nervös inför den här. Uglies är en av mina favoritserier, och jag har en dålig erfarenhet av en bok som blivit manga (Battle royale, mangan är förfärlig). Kommer Shay´s story leva upp till förväntningarna eller kommer den bli en total flopp? Oavsett vad så är jag oerhört nyfiken på att se reslutat, och då inte minst på att få reda på hur författaren själv föreställt sig Shay och Tally (nu är de ju visserligen i manga-form, men ändå). Kommer det att stämma någorlunda överens med bilden jag hade i hjärnan nr jag läste böckerna?
   Det ska bli tre böcker och den första kommer ut i februari nästa år. Can´t wait!
   För mer info, kolla in på Scott Westerfelds blogg. Där kan man bland annat se omslagets baksida och läsa baksidetexten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar