lördag 12 november 2011

30 days of books

Day 20 – Favourite romance book

Urk, jag läser aldrig enbart romantiska böcker, det är så tråkigt. Bara massa tjafs om hur man hellre dör än att vara utan den man älskar och blaha blaha blaha. Vem orkar med sånt?

MEN jag läser mycket där romantik och relationer upptar en stor del av historien. Exempelvis tycker jag att Katsas och Pos relation i Tankeläsren är väldigt fin, men i det stora hela så är det för mycket romantik i den boken. Men om jag ska välja en favorit, då tar jag nog Frost, av Maggie Stiefvater. Jag kan inte låta bli att älska Sam och Grace och hela tiden heja på dem och hoppas att de ska få leva lyckliga i alla sina dagar. Deras kärlek känns verkligen som kärlek, och sådant träffar man inte på så där överdrivet ofta i böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar