fredag 11 november 2011

30 days of books

Day 19 – Favourite book turned into a movie

Jag vet många braböcker som ska bli film: Hungerspelen, De vandrande städerna, Vampire Academy, Ful, Cirkeln, The maze runner mm. Men någon som redan är film...? Um, Kalle och chokladfabriken? Nä, nu blir jag oseriös här, men jag kan inte komma på något. Eragon, kanske? Men jag skulle inte kalla Eragon för en av mina favoriter, så nej. Jag väljer nog Hungerspelen ändå, för det finns ju faktiskt en trailer ute nu.


På tal om böcker som ska bli film, ni vet väl att man kan vara med på en audition för att delta i Cirkeln-filmen? De söker ungdomar som fyller 14 senast i år och som helst inte är över 18. Själv har jag sökt tillsammans med en kompis, och hoppas att vi kanske får var sin statistroll eller nåt x)
   Läs mer här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar