söndag 6 november 2011

30 days of books

Day 16 – Favourite female character

Det är svårare att välja tjej än kille eftersom de flesta böcker jag läser har en tjej i huvudrollen. Alltså har jag många fler tjejkaraktärer jag gillar än killar. Men... Kanske Katniss Everdeen eller Rose Hathaway för att de är så kick-ass, eller Katniss syster Prim för att hon är så älskvärd. Hemione Granger eller Minoo för att jag känner igen mig ganska så mycket i dem. Ramona från Theo och Ramona böckerna för att... för att jag tycker att hon är cool, helt enkelt. Luna Lovegood från Harry Potter, för hon är också cool och vågar vara annorlunda.
   I'm gonna go with Prim, för även om hon inte är med så mycket i böckerna så får hon mig verkligen att tycka om henne.

Willow Shields som ska spela Primrose i The Hunger Games filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar