tisdag 25 oktober 2011

30 days of books

Day 06 – A book that makes you sad Det finns så otroligt många böcker som jag kan räkna in här: Hungerspelstrilogin (då speciellt Revolt) De vandrande städerna-serien (i synnerhet den första boken), den sista Harry Potter boken (de andra är väl också lite sorgliga, men den sista tar allt priset), Battle Royale, Darlah, Ursäkta men din själ dog nyss, det finns inget slut! Nästan alla böcker är mer eller mindre sorgliga. Men jag kan ändå erkänna att bara två böcker (och inga filmer) någonsin fått mig att gråta. Och den ena av dem böckerna, Locke Laoras lögner, var egentligen inte speciellt sorglig och jag tyckte inte ens om personerna som dog. Men ändå satt jag och lipade som en liten barnunge.
Men det finns en bok som verkligen var nära att få mig att börjag gråta: Lova att du går tillbaka. Till skillnad från Locke Lamoras lögner, så var den faktiskt sorglig, och jag rekommenderar den verkligen, speciellt till alla djurvänner där ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar